Mitt sista sommarlov närmar sig

Blir somsagt jobb för min del mellan 15.45-21.15 ikväll men kan trösta mig själv med att jag är inne på slutspurten nu! Det är nämligen bara idag, imorgon, på lördag och söndag kvar och sedan har jag sommarlov! Mitt livs sista dessutom, huuuur göttt? Jag får alltså passa på att utnyttja ordet sommarlov nu medan jag kan för sedan kan jag inte göra det. Kommer aldrig igen!! Om några veckor börjar jag sista året på gymnasiet. Min skoltid har gått hyffsat fort kan jag tycka men snart är det äntligen över! Kastas ut i arbetslivet som undersköterska, kommer ägna min första arbetstid ute inom vården innan jag sätter fart mot andra mål. Mitt absolut största mål är att bli polis, någonting jag vill och kommer kämpa för. Det är en dröm sedan barnsben och jag tänker bannemig inte vika mig nu! Det finns inget annat yrke som fångar min uppmärksamhet så!
Men jag nämde något om att sätta fart mot annat håll, right? Jag har nämligen tänkt mig att jobba som reseledare i något/några år innan jag söker in till polishögskolan. Jag vill alltså hinna med mycket innan jag flyttar upp till Stockholm för att sedan bli serious woman!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!